Maju Mundur – Duo Interviews

Maju Mundur, Duo Interviews

Het museum introduceert de nieuwe serie: Maju Mundur – Duo Interviews. Een open gesprek tussen verschillende duo’s over kunst en cultuur. Iedere week wordt er een nieuwe aflevering gepubliceerd via Instagram en Youtube.

Maju Mundur

In de serie Maju Mundur nemen verschillende duo’s met Molukse roots plaats tegenover een kunst- of cultuurobject. ‘Wat is het eerste dat je opvalt en welk gevoel roept het bij je op?’ zijn vragen die uiteindelijk leiden tot een luchtig en open gesprek waarin waardevolle en grappige momenten met elkaar gedeeld worden.

Eerste aflevering

In deze eerste aflevering luisteren we naar het gesprek tussen fotograaf Richard Sahetapy en Ninetyfour founder Geronimo Tuhumena over de piring natzar. Benieuwd welke duo’s er nog meer met elkaar in gesprek gaan? Houd onze socials in de gaten en let’s start the convo!

MHM-COLLECTIE OPGESLAGEN

De MHM-collectie die voorheen in het museum in Utrecht was ondergebracht, ligt sinds 2013 opgeslagen. De collectie is nog niet te zien in Den Haag. Onze conservatoren werken hard aan het uitpakken en onderzoeken van de staat van de gehele MHM-collectie. Een deel van de collectie willen zij zo snel weer toegankelijk maken voor publiek. Lees ook de column ‘Een museum zonder museum’ van directeur Henry Timisela.