Openingstijden & prijzen

Museum Maluku is doorgaans geopend van dinsdag t/m zondag van 11.00 tot 17.00 uur.

Openingstijden feestdagen:
Gesloten: 24 december, 1e en 2e Kerstdag, Oudejaarsdag, Nieuwjaarsdag, 1e Paasdag, Koningsdag, 1e Pinksterdag.
Geopend: Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Hemelvaartsdag, 2e Pinksterdag.

Entreeprijzen

• Volwassenen

• Kinderen (t/m 4 jaar)

gratis

• Jeugd (5 t/m 18 jaar)

• Museumkaart

gratis

• Veteranenpas, CJP & Ooievaarspas

• Groep (max. 15 personen)

Voordeel voor Vrienden

Als je vriend bent van Museum Maluku of het Indisch Herinneringscentrum is toegang tot de tentoonstellingen en het kenniscentrum gratis. Toon je digitale ledenpas bij de receptie voor gratis toegang. Heb je vragen over de digitale ledenpas? Mail dan naar vrienden@museum-maluku.nl

Locatie

Museum Maluku is gevestigd in het gebouw Museum Sophiahof in Den Haag. Dit is ons kantoor waar wij met het team werken aan verschillende projecten, waaronder duo interviews Maju Mundur en de tentoonstelling Ons Land. De collectie van Museum Maluku die voorheen werd tentoongesteld, is op dit moment opgeslagen en niet te zien in Den Haag. Ons team werkt hard aan het opnieuw inventariseren van de gehele museumcollectie en streven ernaar iedereen zo snel mogelijk te mogen inspireren met een verrassend en vernieuwend aanbod. Lees ook de column ‘Daglicht na jaren’ van conservator Reïnda Hully.

Bereikbaarheid

Openbaar vervoer: Bus 22, 24 en 28 en tram 1 stoppen bij halte Mauritskade, op 5 minuten loopafstand van het museum. Plan van tevoren je ov-reis via 9292 zodat je altijd de actuele situatie weet. Er is een beperkt aantal gratis parkeerplekken op het terrein. In de nabije omgeving is betaald parkeren.

Toegankelijkheid

Museum Sophiahof is toegankelijk voor mensen met een handicap, er is een lift en een aangepast toilet. Het parkeerterrein is voorzien van twee gehandicaptenparkeerplaatsen. Indien je zeker wilt zijn van een parkeerplaats is het aan te raden je bezoek van tevoren te melden via 070-2005060. Dan kunnen wij een parkeerplaats reserveren.

Zaalverhuur

Museum Sophiahof beschikt over 3 zalen voor evenementen en vergaderingen. Wil je informatie over het huren van deze zalen? Neem contact op via info@museumsophiahof.nl of 070-2005060.

De collectie

De collectie van Museum Maluku is op dit moment opgeslagen in een aantal depots.

Column: Een museum zonder museum