Genomineerd voor de VriendenLoterij Museumprijs!

GESCHREVEN DOOR REDACTIE OP 22 JULI . GEPOST IN NIEUWS

De VriendenLoterij Museumprijs, een samenwerking tussen het Cultuurfonds, de VriendenLoterij en de Museumvereniging heeft Museum Maluku en het Indisch Herinneringscentrum met onze tentoonstelling ONS LAND – Dekolonisatie, generaties, verhalen genomineerd!

De prijs van 100.000 euro wordt elk jaar toegekend aan een Nederlands museum met onderscheidende presentaties of activiteiten binnen een wisselend thema. De jury bepaalt het thema en kiest de genomineerden. Het thema voor dit jaar is Levende tradities: immaterieel erfgoed en musea. Uiteindelijk kiest het publiek de winnaar.

Deze zomer bezoekt de jury de zeven kandidaten van de longlist. Uiteindelijk zal een selectie van drie musea een publieke stemronde krijgen. Wij hopen de prijs in de wacht te slepen zodat we onze tentoonstelling uit kunnen breiden en verbeteren voor ons publiek. Houd onze nieuwsbrief en socials in de gaten voor meer updates of kijk op www.museumprijs.nl

museum-maluku-genomineerd-vriendenloterij-museumprijs

30 juli – Jendela Maluku

Museum Maluku in Den Haag en het Bahasa Basudara Café op Ambon bundelen hun krachten voor een unieke 6-uur durende live-verbinding tussen Nederland en de Molukken.

NU TE ZIEN: MANO SOM – MALUKU 2.0

Van 16 juni t/m 22 september 2024 presenteert Museum Maluku de expositie MALUKU 2.0, een indrukwekkende video-installatie van filmregisseur, scenarioschrijver en editor Mano Som.