Tjendolmiddag: Wortels in de Molukken

GESCHREVEN DOOR REDACTIE OP 29. GEPOST IN NIEUWS

Tjendolmiddag: ‘Wortels in de Molukken’ is uitverkocht

Op vrijdagmiddag 29 april wordt het nieuwe stripboek ‘Wortels in de Molukken’ gepresenteerd, een initiatief van Stijn Schenk. Samen met een aantal Molukse vrouwen en tekenaars geeft hij invulling aan de maandelijkse Tjendolmiddag van Museum Sophiahof.

Programma

Het nieuwe stripboek ‘Wortels in de Molukken’ vertelt de verhalen van een aantal bijzondere vrouwen uit de Molukse gemeenschap. Deze worden aangevuld met tekeningen en verhalen van tekenaars Els Deckers en Dido Drachman.

De Tjendolmiddag start om 14.30 uur met een inloop met koffie, thee en spekkoek. Om 15.00 uur presenteert Stijn Schenk, samen met een aantal tekenaars en geportretteerde Molukse vrouwen, het stripboek. Luister vervolgens naar verhalen en gedichten van o.a. Nel Lekatompessy, Mellie Lumalessil-Metiarij, Quiana Lumalessil en Aca Siwabessy Stoffels. Na afloop om 16.00 uur staat er een glas Tjendol voor u klaar en kunt u het stripboek aanschaffen en laten signeren.

Ook het eerdere beeldverhaal over Lady Soul (Vocalist Francis Parinussa – overleden op 9 januari 2021) uit ‘Wortels in Nederlands-Indië’ is in het boek opgenomen. Lees hier alvast het verhaal over Lady Soul.

Tickets

Tickets kosten € 7,50, incl. koffie, thee, spekkoek en Tjendol en zijn hier te bestellen.

Nu te zien: Ons Land

Een tentoonstelling over de Nederlandse koloniale geschiedenis in de Oost en hoe die nog altijd doorwerkt.

Plan je bezoek

Het museum is dinsdag t/m zondag van 11.00 – 17.00 uur geopend.