Directeur Henry Timisela in De Nacht van Zwart

GESCHREVEN DOOR REDACTIE OP 17. GEPOST IN NIEUWS

Vrijdag 17 maart 2023 tussen 02:00 en 05:00 uur was directeur Henry Timisela te gast in het radioprogramma De Nacht Van ZWART. Hij sprak met presentator Ruben van Haften over de Molukse geschiedenis, heden en toekomst. Luister hier het fragment terug.

De Nacht Van ZWART

Voor de graveyard shift van NPO Radio 1 slaan vijf omroepen de handen ineen. De NTR, EO, KRO-NCRV, BNNVARA en Omroep ZWART nemen elk één nacht voor hun rekening. Jonge makers creëren nachtradio waar je wakker van ligt, met onderwerpen waar je wakker voor wilt blijven. In ‘De Nacht Van ZWART‘ krijgen studiogasten nog écht de ruimte voor hun verhaal en worden onderbelichte onderwerpen besproken.

Vrijdagnacht 17 maart 2023 mocht directeur Henry Timisela aanschuiven. De aanleiding van het gesprek is de aankomst op 21 maart 1951; de eerste groep Molukkers kwamen met de Kota Inten aan in de Rotterdamse haven. Onder winterse omstandigheden zetten zij voet aan wal in het onbekende Nederland. Wat is er sindsdien allemaal gebeurd en hoe verder in de toekomst?

Henry Timisela, De Nacht Van ZWART, Omroep ZWART, Museum Maluku
Afgestoft: Over Molukkers in Nederland, Museum Maluku, Museum Sophiahof, Den Haag

25/03/2023: Afgestoft Prog.

Afgestoft: Over Molukkers in Nederland. Een middag waarin Molukse kunst, cultuur en erfgoed centraal staan.

Afgestoft: Membuka Tambo Lama Wisselexpositie, Museum Maluku

Tentoonstelling: Afgestoft