Let op: Dit evenement is uitverkocht.

15 juni – Opening MALUKU 2.0

GESCHREVEN DOOR REDACTIE OP . GEPOST IN NIEUWS

Museum Maluku nodigt je van harte uit voor de officiële opening van de nieuwe expositie MALUKU 2.0 op zaterdag 15 juni. Deze video-installatie van filmregisseur, scenarioschrijver en editor Mano Som brengt een ode aan twee eeuwenoude traditionele Molukse dansvormen, de menari en cakalele, en geeft ze een eigentijdse twist. Dompel je onder in deze krachtige Molukse dansen, gefilmd zoals nooit tevoren…

Over Mano Som
Mano Som is filmregisseur, scenarioschrijver en editor. Hij behaalde zijn Masterdiploma aan de Sint-Lukas filmschool in Brussel. Zijn werk draait om de thema’s mannelijkheid, kwetsbaarheid, spiritualiteit en dans.  “Bijna alle verhalen die ik over de Molukse identiteit had gehoord, in films, in tv-programma’s of in radioprogramma’s, hadden hetzelfde soort narratief,” vertelt Som. “Over de pijn van vroeger en de trauma’s. Dat zijn ontzettend legitieme verhalen natuurlijk, maar ik merkte ook dat je daardoor elke keer in een vastgeroest verhaal terechtkomt. Het idee achter het dansproject MALUKU was om een ander soort verhaal te vertellen dat meer gericht is op de toekomst en het laten zien van onze talenten.”

mano-som-maluku-2.0-expositie-museum-maluku

Tickets
Tickets kosten €12,50 per persoon en bieden je naast toegang tot het event ook entree tot de tentoonstelling ONS LAND – Dekolonisatie, generaties, verhalen in Museum Sophiahof. Je bent vanaf 14.00 uur welkom om de tentoonstelling voorafgaand aan het programma te bezoeken.

Datum: Zaterdag 15 juni 2024
Tijd: 16.00 tot 19.00 uur (inloop vanaf 15.30 uur)
Locatie: Museum Sophiahof, Den Haag
Sophialaan 10, 2514 JR Den Haag